söndag 13 juni 2010

Luxus life ;D

Jag har varit hemma i tre veckor redan, vilket känns galet. Jag känner mig som Alice måste ha känt sig när hon klättrade tillbaka upp ur hålet. Inte för att mitt liv hemma varit på plats, för allt känns bisarrt och overkligt här med.
En av sakerna jag insett är dock är killar är så sjukt drama, det är på en helt annan nivå en tjejers. Men det är fan inte bättre. De kanske inte har lika mycket drama sinsemellan men de är fan ta mig en hel dokusåpa på egen hand. Men min kollega sa en intressant sak, att kvinnor tar efter män på senaste tiden, vi söker högre status och mer respekt (antar att det hon påpekar är att vi gått ifrån stereotypen, och agerar mer "manligt") . Men vi kanske inte bara snappar upp de bra sakerna utan även de dåliga?En relativt tragisk tanke.
Den här veckan har minst sagt varit galen till och från.fredag var dock en fin dag, även om det regnade. Började dagen med att gå på utförsäljningen på operan. Men blev grymt besviken över utbudet. Sen gick jag till Nationalmuseeumet och tittade på tavlor och möbler samt en grekisk utställning. Det var jättemysigt, och lunchen var underbar! Rekommenderar att gå dit och äta lunch sen ta sig en titt. Tyckte väl inte att det var allt för intressant, men det är väl mest för jag sett det innan.
Sen skulle vi ta båten hem, men vi hade en timme att fördriva, så vi gick till Grand och tog en drink och en dessert. Kändes lyxigt och galet, men också romantiskt. Kändes som ett fint avslut på dagen. Att dagen sedan slutade i total drama från annat håll, försöker ja glömma bort.



Bai for now darlings!
A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar